landart.hu honlap fenntartója és tulajdonosa a Landart Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Minden, a honlapon található szöveges, kép- ill. más jellegű anyag a Landart Kft. tulajdonát képezi, kivétel a virághagymák csomagolási képeit, melyek a SPALAX Kft. kizárólagos tulajdonában vannak, és a honlapon a SPALAX Kft. engedélyével szerepelnek. Fenti anyagok felhasználása, ill.  kereskedelmi célú másolása és továbbítása a Landart Kft. engedélyéhez kötött.

Távszerződés

A Megrendelőlap elküldésével és annak a Landart Kft által történő visszaigazolásával a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre a Landart Kft., mint Szállító, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi alpontok szerinti feltételekkel:

A Szállító köteles utánvéttel vagy futárszolgálat útján a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni, illetve ha a Vevő úgy kéri, a Szállító telephelyén átadni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul e-mail, telefax vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.

A Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szállító  által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, amennyiben az mindenben megfelel a Vevő által megrendelteknek (termék, ár, minőség) és a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat – mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza – készpénzben a kézbesítő részére kifizetni, kivéve ha a Vevő fizetési kötelezettségét már előre teljesítette. Ha a leszállított termékek bármely paraméterükben nem felelnek meg a megrendelteknek és visszaigazoltaknak a Vevő az átvételt megtagadhatja.

A Vevő e szerződéstől az áru átvételétől számított 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat. Ebben az esetben a Vevő köteles a termékeket a Szállítónak visszaszolgáltatni és viselni az ezzel kapcsolatosan felmerülő költségeket.

A felek között létrejött távszerződést a Szállító minden esetben kinyomtatja, iktatja, így a szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül  és a későbbiekben is hozzáférhetővé válik. A szerződés kizárólagos nyelve a magyar. Az esetleges jogviták elbírálására Felek a Budapesti Bíróság illetékességét kötik ki. Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26.) számú Kormány- rendelet szabályai az irányadóak, mely szabályait a Szállító kötelezőnek ismeri el magára nézve. ( A kormányrendelet szövege alább olvasható!).

A Landart Kft a Vevők adatait a szerződések teljesítése és az esetleges kifogások intézése érdekében az ügyletekre vonatkozó adatokkal együtt tárolja, azokat alvállalkozóinak átadja, akik azonban nem jogosultak azokat a teljesítést követően tovább tárolni, illetve megőrizni vagy más harmadik személyek részére továbbadni.

WEBÁRUHÁZ - Gyors, egyszerű, olcsó vásárlás

Egyszerű vásárlás, segítő információk. A vásárlása nálunk gyors és egyszerű! A keresőmezőbe írja be a kívánt termék nevét, a találati listában megjelennek azok a termékek, amelyek nevében szerepel a keresősorban megadott szó. A részletes kereső tovább segít Önnek szűkíteni a kört. Nemcsak konkrét termékre, hanem egy adott kategória összes termékére is kereshet. A cikkekben a javasolt termékek nevére kattintva megvásárolhatja azokat.

Házhoz szállítás. A termékek házhoz szállítását az ország egész területén vállaljuk. Az Ön számára ez a lehetőség kényelmes és gyors megoldást kínál.

Hírlevél. Amennyiben a regisztráció során kéri, hírlevélben értesítjük az új termékekről, hírekről, egyéb újdonságokról.

A VÁSÁRLÁS MENETE - A WEBÁRUHÁZ FELÉPÍTÉSE - REGISZTRÁCIÓ

A webáruházban történő  vásárláshoz regisztráció szükséges, melyet a bolt főoldalának tetején található „Regisztráció” gombra való kattintás után, a regisztrációs lap kitöltésével tehet meg. A regisztráció  során Önnek más adatai mellett meg kell adnia e-mail címét és jelszavát, amikre későbbi vásárlásainál mindig szüksége lesz.

TERMÉKEK ÉS ÁRAK

Áruházunkban a termékeket kategóriák szerint soroltuk be. A termékre kattintva részletes információkat kaphat a termékről. A főoldalon jobb oldalon található keresődoboz („Gyorskeresés”) segítségével az összes termék között, míg a „kategóriáknál” (bal oldalon) a kiválasztott kategórián belül lehet keresni. A keresést szűkítheti úgy, hogy csak bizonyos termékkategóriák között keres. Webáruházunkban a bruttó kiskereskedelmi árakat tüntetjük fel.

MEGRENDELÉS / KOSÁR

A megrendelni kívánt terméket a termék melletti “Kosárba” feliratra kattintva választhatja ki. A kiválasztott összes termékeket az „Ön kosara”  feliratra kattintva ellenőrizheti. Itt beállíthatja a megrendelt termékek darabszámát, illetve amennyiben Ön mégsem kívánja megvásárolni a kiválasztott terméket, akkor azt a kosarából bármikor kiveheti az „Eltávolít” négyzet bejelölése után a „Frissítés” gombra kattintva. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. Amikor Ön betesz egy terméket a kosarába, még nem kötelezi magát a termék megvásárlására. A megrendelést a „Kifizetés” gomb megnyomása érvényesíti. A „Szállítási információk” lapon kijelölheti az áruátvétel módját. Ha házhoz szállítást kér, akkor pontosíthatja a szállítási címet és időpontot. Fontos, hogy az Ön telefonos elérhetőségét helyesen adja meg! A „Megjegyzés” rovatban szerepeltesse ha szűkíteni szeretné a szállítás időintervallumát. Ön bejelölheti a „Telephelyi átvételt” is, abban az esetben, ha a termékeket a webáruház telephelyén (cím fent) kívánja átvenni.

FIZETÉS
A „Fizetési információk”  lapon pontosíthatja a „Számlázási címet” és kiválaszthatja a fizetés módját. Ön az alábbi fizetési módok közül választhat: Készpénzben a futárszolgálat munkatársának vagy a bolt dolgozójának (ha Ön megy az áruért) a termékek átadásakor a számla alapján. Bankszámlájáról átutalással. Ebben az esetben Önnek a Webáruház 10401024-49525455-48561016 (K&H Bank Rt.) számú számlájára kell utalnia az e-mailben érkezett értesítőben szereplő összeget. A rendelt árukat a vételárnak a webáruház bankszámlájára történő beérkezése után indítjuk el az Ön által megadott címre. Bankkártyás fizetés esetén Ön a K&H Bank védett oldalára kerül, ahol megadhatja a bankkártyás fizetés lebonyolításához szükséges adatokat (Név, kártya típusa, lejárata, azonosító száma) és jóváhagyhatja a tranzakciót. Webáruházunkban a következő bankkártyák használhatók: VISA, VISA Electron, EC/MC (Eurocard/Mastercard), K&H edc/Maestro. A Bank a fizetésről értesítést küld a landart.hu számára. A „Rendelés megerősítése” lapon Ön még egyszer ellenőrizheti és szükség esetén megváltoztathatja a vásárlásához kötődő információkat.A rendelés beérkezéséről automatikus értesítést küldünk Önnek e-mailben. A webáruház munkatársai ezt követően kezdik meg az Ön megrendelésének tényleges feldolgozását. A rendeléseket a rendelkezésre álló készlet erejéig teljesítjük. A beérkezett rendelések feldolgozása után Önt egy újabb e-mailben értesítjük a sikeres készletfoglalásról, valamint jelezzük, ha bizonyos termékek átmeneti készlethiány miatt nem szállíthatók. Ezeket a tételeket automatikusan töröljük a megrendeléséből és ha Ön már kifizette azokat, akkor a vételárat 3 munkanapon belül visszautaljuk a bankszámlájára. Végül a csomag elkészülte és feladása után még egy értesítést küldünk a kiszállításról, melyben megtalálja a kiszállításra kerülő tételeket és csomagjának kódját, ami alapján nyomon tudja követni a kiszállítás menetét. Webáruházunk és Ön között a termékek kiszállításáról küldött visszaigazoló e-mail elküldésével egyidejűleg jön létre a távszerződés. Az Ön számára kiszállított termékekről, valamint a posta- és csomagolási költségről (ha van) tételes áfás számlát állítunk ki. Kérjük, hogy adatait pontosan töltse ki, ellenőrizze, szükség esetén pedig módosítsa azokat!  FIGYELEM! ELŐRE ÁTUTALÁS ESETÉN KÉRJÜK MINDEN ESETBEN VÁRJA MEG AMÍG A CSOMAG SZÁMLÁJÁT KIÁLLÍTJUK ÉS E-MAILBEN ELKÜLDJÜK ÖNNEK ! A hibásan kitöltött adatokból eredő esetleges károkért a Landart Kft. nem vállal felelősséget!
FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL

A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban.
A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát és lejárati dátumát megadják. A K&H Bank a VISA Classic, VISA Electron és Eurocard/MasterCard típusú kártyákat fogadja el.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük,
érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.

MEGRENDELÉS LEMONDÁSA

A webáruház munkatársai azon dolgoznak, hogy a megrendelt áruk mielőbb eljussanak Önhöz. Ha Ön le kívánja mondani rendelését, kérjük mielőbb, a fenti információ figyelembe vételével tegye meg. Amennyiben a szállítás már elkezdődött, Ön lemondani már nem tudja a rendelését, de ebben az esetben is élhet az alábbiakban részletezett ELÁLLÁSI JOGÁVAL. A rendelés lemondását és törlését az Ön által megadott e-mail címre visszaigazoljuk. Amennyiben a lemondás időpontjában csomagja feladásra került már, erről is értesítjük.

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS / MEGRENDELÉS ÁTVÉTELE

A visszaigazolt termékeket boltunk raktárról szállítja Önnek. Ha szeretné, hogy rendelését nem azonnal, hanem adott (későbbi) határidőre szállítsuk, kérjük, jelezze a megjegyzés rovatban! Így összevonhatja több rendelését, és szállítási költséget takaríthat meg. A szállítási költség minden esetben a vásárlót terheli, melyet a webáruház (Szállító) kiszámláz a Vevőnek. A szállítás és csomagolás díját a szállítással kapcsolatos információk menüpont alatt kapják meg. A számlát minden esetben a csomagban helyezzük el. Futárszolgálat: A csomagok kiszállítását Magyarország területére futárszolgálat megbízásával vállaljuk. A megjegyzés rovatban tovább szűkítheti a kiszállítás időpontját. Amennyiben a futár nem találja Önt a megadott címen, értesítőt hagy és rövidesen másodszor is megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Ha a második kiszállítási kísérlet is sikertelenül végződik újabb kiszállításra nincs lehetőség. Személyes átvétel: Lehetőség van a megrendelt termékek személyes átvételére a landart.hu webáruház 1194 Budapest, Méta u. 31. telephelyén. Ebben az esetben szállítási és csomagolási költség nincs.

ADATVÉDELEM

Az Ön személyes adatainak védelme a webáruház tulajdonosa számára kiemelten fontos. Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. A Landart Kft. a birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli és kizárólag a webáruházban tett megrendelések teljesítéséhez használja fel; azokat semmilyen formában, sem egészben, sem részleteiben nem adja tovább harmadik fél részére, kivéve a szállító futárcéget. A weboldal használata közben szükséges személyes jellegű – azonosításra alkalmas – adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak (személyes adatok védelméről és közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. Törvény). Adatgyűjtés és feldolgozás. Weboldalunk látogatása során web-szerverünk kizárólag technikai információkat rögzít és tárol (IP cím, a web-oldal ahonnan meglátogatott minket, illetve amelyeket tőlünk meglátogatott, a látogatás időpontja, időtartama) ezek név nélkül kerülnek a rendszerünkbe, statisztikai célokból. A személyes adatokat (név, lakcím, levelezési cím, telefonszám, stb.) csak abban az esetben rögzítjük, ha Ön megadta ezek valamelyikét a regisztráció során. A regisztráció során csak olyan adatokat kell megadnia, amelyek feltétlenül szükségesek az Ön megrendelésének maradéktalan kiszolgálásához illetve az esetleges későbbi kapcsolattartáshoz (pl. reklamáció esetére). Személyes adatok átadása harmadik fél számára. Az Ön személyes adatait kizárólag a rendelt termékek kiszállítását végző futárcég számára adjuk át és csak azokat az adatokat, amelyek a szállításhoz feltétlenül szükségesek. A Landart Kft. és a futárcég közötti szerződés szabályozza az átadott személyes adatok kezelésének módját és biztosítja, hogy azok nem kerülhetnek illetéktelenek kezébe. Adattovábbítás a hatósági hivatalok felé csak a törvényi előírások keretében történhet. Bankkártyás fizetés esetén Ön mint vevőnk közvetlenül a Bankkal kerül kapcsolatba, a landart.hu rendszerébe a bankkártyás fizetés semmilyen adata nem jut. Információ küldése, hírlevél. Szeretnénk Önt folyamatosan tájékoztatni a webáruház újdonságairól, ezért kérjük, ha Ön igényt tart erre a „Regisztráció” során jelölje be, hogy igényt tart a hírlevél küldésére. Amennyiben nem kíván élni ezzel a lehetőséggel, a szolgáltatást lemondhatja (hírlevél lemondása). Tájékoztatási törvény. Önnek jogában áll az Önről tárolt személyes adatokat megismerni, ezt kérelem benyújtása esetén ingyenesen biztosítjuk az Ön számára. A tévesen tárolt adatokat (pl. lakcím, e-mail cím változás) az Ön kérésére kijavítjuk. Adatvédelem, adatbiztonság A Landart Kft. megtette a szükséges technikai és szervezeti intézkedéseket annak érdekében, hogy az Ön által rendelkezésünkre bocsátott személyes adatokat eltűnés, megsemmisülés, manipuláció és jogosulatlan hozzáférés ellen megvédje. Adatvédelmi nyilatkozat. A Landart Kft., mint a landart.hu webáruház üzemeltetője felelősséget vállal a fentiekben meghatározott adatvédelmi pontok pontos betartására.

ELÁLLÁS JOGA

Vásárlása során  Ön a termékek kézhezvétele után 14 naptári napon belül élhet a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Elállási szándékáról bármilyen módon értesítheti a Webáruházat: telefonon, faxban, e-mail-ben vagy írásban. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha a Ön nyilatkozatát a határidő lejárta előtt postára adja. Ebben az esetben Önnek a Webáruház által leszállított termékeket a vissza kell juttatnia a Landart Kft címére. A termék visszaküldésének költségeit Önnek kell fedeznie. A termékek visszaérkezése után a már kifizetett számla összegét 3 munkanapon belül visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlára vagy postai úton feladjuk a megadott címre.A Webáruház követelheti Öntől a visszaküldött termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Az Ön elállási jogával kapcsolatban a Webáruház a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet minden szabályát kötelező érvényűnek ismeri el magára nézve. A rendelet szövegét alább olvashatja.

SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS
A csomag átvétele után kérjük, hogy ellenőrizze a hagymák minőségét és mennyiségét. Amennyiben eltérést talál vagy minőségi kifogással szeretne élni, azt 14 napon belül teheti meg! Minden esetben írásban kell jelezni felénk az info@landart.hu e-mail címre.

A 14 nap eltelte után már nem vállalunk garanciát a virághagymákra!

A hagymák megeredéséhez  és növekedéséhez szükséges ideális körülmény, rajtunk kívülálló tényező. Az időjárás (pl. fagy, nagyobb esőzés, szárazság), a talaj minősége, a kártevők, mind befolyásolják a hagymák fejlődését. Így az elültetés után, nem vállalunk garanciát a hagymákra!

A landart.hu webáruház, mint eladó szavatossági és jótállási felelõsségére a Ptk-ban és a 151/2003. (IX.22.) sz. Kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.

Amennyiben a landart.hu webáruház szolgáltatásával kapcsolatban bármilyen kérdése, észrevétele, megjegyzése lenne, kérjük, írjon az info@landart.hu címre, kollégáink rövid időn belül válaszolni fognak.

Köszönjük, hogy igénybe vette szolgáltatásunkat, reméljük  újra vásárlóink között üdvözölhetjük!

45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet a távollevők között kötött szerződésekről

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet fogyasztó és vállalkozás köt egymással termék, illetve szolgáltatás értékesítésére irányuló, a vállalkozás által működtetett távértékesítési rendszer keretében olyan módon, hogy a szerződés megkötése érdekében a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz (távollevők között kötött szerződés).(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:a) a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló törvény által szabályozott pénzügyi ágazati szolgáltatásokra irányuló szerződésekre;b) automatából történő értékesítésre;c) nyilvános telefonállomás igénybevétele útján az elektronikus hírközlési szolgáltatóval kötött szerződésre;d) az építési szerződésre;e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;f) az árverésen kötött szerződésre.(4) Nem kell alkalmazni a 2-6. §, valamint a 7. § (1) bekezdésének rendelkezéseit a) az élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló termékek rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésekre, továbbá) az olyan szállást nyújtó, szállítási, étkeztetési vagy szabadidős szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre, amelyek alapján a vállalkozás e szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban nyújtja.(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.2. § (1) A vállalkozás a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:a) a vállalkozás cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;b) a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;c) a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról, valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról, szállítási vagy postaköltségről;d) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;e) az elállás jogáról (4. és 5. §);f) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;g) a vállalkozás ajánlati kötöttségének idejéről;h) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.(2) A vállalkozás az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.(3) Ha a vállalkozás telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, a telefonbeszélgetés megkezdésekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.3. § (1) A vállalkozás köteles a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakról való tájékoztatást írásban – papíron vagy más, a fogyasztó számára hozzáférhető tartós adathordozón – a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. Ha e kötelezettségének a szerződéskötést megelőzően nem tett eleget, ezt az írásbeli megerősítést a szerződés teljesítése során kellő időben, de – kivéve, ha a teljesítés harmadik személy részére történik – legkésőbb a teljesítés időpontjában köteles a fogyasztó részére rendelkezésre bocsátani.(2) Az (1) bekezdés szerinti írásbeli megerősítésnek a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakon túl tartalmaznia kell:a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;b) a vállalkozás azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó panaszait érvényesítheti;c) az esetleges jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás, javítószolgálat);d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a vállalkozásnak a (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.(4) E § alkalmazásában tartós adathordozó az olyan eszköz, amely a fogyasztó számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogáta) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az
időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéiggyakorolhatja.(3) Ha a 3. § szerinti írásbeli megerősítés kézhezvételére – a (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben – a termék kézhezvételének napjától, illetve – a (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben – a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb mint nyolc munkanap van hátra.(4) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.(5) A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogota) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;b) olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;c) olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;f) szerencsejáték-szerződés esetében.6. § (1) Ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a vállalkozás által nyújtott kölcsön [a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § o) pontja] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.(2) A fogyasztó a vállalkozásnak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető.(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a vállalkozás előzetes megállapodásán alapul. A vállalkozás köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.7. § (1) Ha a felek a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a vállalkozás a szolgáltatás rendeltetéséből kétségtelenül megállapítható időpontban, ennek hiányában a fogyasztó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a vállalkozáshoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.(2) Ha a vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a vállalkozást nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.(3) Ha a vállalkozás a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a vállalkozást terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a vállalkozás egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.8. § (1) A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg.(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a vállalkozás a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon.(2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, a vállalkozás a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá.10. § A vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte.11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le.(2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni.(3) Ha a rendelet hatálya alá tartozó szerződés az Európai Gazdasági Térség valamelyik államával szoros kapcsolatban áll, harmadik ország jogának a felek által a szerződésre irányadó jogként való választása érvénytelen annyiban, amennyiben e harmadik ország joga az említett államnak a 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvet átültető jogszabálya eltérést nem engedő rendelkezésével ellentétes. Az érintett kérdésben a felek által választott jog helyett az említett állam jogát kell a szerződésre alkalmazni.11/A. § A 2. és 3. § rendelkezéseinek megsértése esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben meghatározott szabályok szerint jár el.12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.(2)(3) Ez a rendelet a távollévők között kötött szerződések esetén a fogyasztók védelméről szóló, 1997. május 20-i 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja; az irányelv 8. cikke kivételével.